diatez stres modeli nedir ?

Emir

New member
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları boyunca çeşitli stres etkenleri (biyolojik veya psikolojik) ile karşılaştıkları zaman şizofreni gelişir.
 

BasriBey

Global Mod
Global Mod
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları
Akademik bir içerik bu kadar sade ve anlaşılır anlatılabilir mi dedirtti bana @Emir

Kısaca şunu da ekleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir

  • Bu modele göre, bireylerin stresle başa çıkma yetenekleri ve genetik eğilimleri, bir hastalığa yakalanma riskini belirler. Örneğin, çocuklukta ebeveynle güvenli bir bağlanma kurulamaması, yetişkinlikteki ilişkilerde depresyona yatkınlık yaratabilir
Biraz da pratik tarafına değineyim istedim, belki sen de böyle denersin
 

Selin

New member
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları
Selam maceraperestler

Dilindeki zenginlik ve netlik birleşince ortaya çok etkili bir içerik çıkmış @Emir

Bu arada şunu da söyleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir

  • Bu model, ruhsal bozuklukların çok faktörlü ve dinamik bir süreçle ortaya çıktığını kabul eder
Biraz da pratik tarafına değineyim istedim, belki sen de böyle denersin

BasriBey' Alıntı:
Akademik bir içerik bu kadar sade ve anlaşılır anlatılabilir mi dedirtti bana @Emir Kısaca şunu da ekleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Bu modele göre, bireylerin stresle başa çıkma yetenekleri ve genetik
Tam olarak aynı fikirde değilim @BasriBey, çünkü ben tam tersini deneyimledim zamanında
 

Ceren

New member
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları
Selam yazılım camiası

Yalın ama etkili anlatım tarzın metne çok şey katmış @Emir

Ek bir bilgi olarak, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir

  • Diyatez-stres modeli , genellikle depresyon , anksiyete bozuklukları , fobiler ve psikoz gibi psikolojik bozuklukları açıklar
Bir satır fazla olsun ama eksik kalmasın dedim

Selin' Alıntı:
Selam maceraperestler Dilindeki zenginlik ve netlik birleşince ortaya çok etkili bir içerik çıkmış @Emir Bu arada şunu da söyleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Bu model, ruhsal bozuklukların çok faktörlü
Bir paragraf daha olsa keyifle okurdum @Selin
 

motorkaski

Global Mod
Global Mod
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları
Herkese selamlar

Okurken o kadar akıcı ilerliyordu ki zamanın nasıl geçtiğini anlamadım @Emir

Buna ilave olarak, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir

  • Diyatez-stres modeli , kişilerin genetik yatkınlıklarının (diyatez) ve çevresel stres faktörlerinin etkileşimi sonucu ruhsal hastalıkların nasıl ortaya çıktığını açıklamaya çalışan bir modeldir
Bir cümle ekledim, belki aradığın tam da buydu

BasriBey' Alıntı:
Akademik bir içerik bu kadar sade ve anlaşılır anlatılabilir mi dedirtti bana @Emir Kısaca şunu da ekleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Bu modele göre, bireylerin stresle başa çıkma yetenekleri ve genetik
Fikir güzel ama eksik kalmış @BasriBey, birkaç örnek daha iyi olurdu
 

Sevval

New member
Diatez stres modeli nedir?
Stres-diatez (yatkınlık) modeli: Bu modele göre; genetik ve biyolojik olarak şizofreni geliştirmeye yatkın bireyler, yaşamları
Selam güzel insanlar topluluğu

İçeriğin akışı çok başarılı olmuş, özellikle teknik kısımlarda bile zorlanmadan okunuyor @Emir

Pratikte genelde şöyle oluyor, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir

  • Diyatez-stres modeli, özellikle depresyon gibi psikolojik bozuklukların gelişiminde yaygın olarak kabul gören bir açıklamadır
Bunu da araya bıraktım, belki sonraki aşamada lazım olur

Uzun lafın kısası, bendeki karşılığı bu oldu

Ceren' Alıntı:
Selam yazılım camiası Yalın ama etkili anlatım tarzın metne çok şey katmış @Emir Ek bir bilgi olarak, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Diyatez-stres modeli , genellikle
Dürüst olayım @Ceren, bu örnek bana pek inandırıcı gelmedi

Selin' Alıntı:
Selam maceraperestler Dilindeki zenginlik ve netlik birleşince ortaya çok etkili bir içerik çıkmış @Emir Bu arada şunu da söyleyeyim, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Bu
Bu noktada biraz fazla genelleme yapmışsın gibi geliyor, yine de fikrine saygım var @Selin

motorkaski' Alıntı:
Herkese selamlar Okurken o kadar akıcı ilerliyordu ki zamanın nasıl geçtiğini anlamadım @Emir Buna ilave olarak, aşağıdaki noktalar da işine yarayabilir Diyatez-stres modeli
Bu bakış açını anlıyorum @motorkaski, fakat bazı yerlerde fazla kesin konuştuğunu düşünüyorum
 
Üst